12. september 2016

Anmeldelse: Efter dig

Titel: Efter dig

Forfatter: Jojo Moyes

Forlag: Cicero

★★



Halvandet år efter at Lou er blevet forladt af Will, kæmper hun stadig for at komme videre i sit liv. 
Dagene tilbringer hun med at arbejde som servitrice i en trøstesløs lufthavnspub, og nætterne alene i sin triste, halvtomme lejlighed. Lige indtil den sene aften, hvor det ringer på hendes dør ... 


Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg havde forventet mig af fortsættelsen til Mig før dig, som jeg btw var helt vild med. Altså den var meget fin og historien var god, men jeg synes det var lidt svært at skulle ind i Louisas liv uden Will, når nu han udgjorde sådan en stor del af den første bog. 
Mig før dig lagde op til at hun nu skulle ud og leve livet, hvilket det også virkede til at hun gjorde. Det viste sig dog, at det kun var i starten, og at det siden gik ned ad bakke for hende, hvilket jeg også godt forstår. Det er jo svært at miste nogen man holder af, så selvfølgelig kom hun ikke bare ud på den anden side og var lykkelig resten af sit liv, så hendes historie var faktisk meget troværdig. Jeg havde måske bare ikke behov for at kende den, da jeg selv havde forestillet mig den, dengang jeg afsluttede Mig før dig. 

En anden tanke jeg har haft, og som jeg også kan se at andre har tænkt er, at bogen sagtens kunne stå alene, og at man ikke nødvendigvis behøver at have læst bog et.. En ulykkelig kvinde, små referencer til, hvorfor hun er endt hvor hun er, og historien om, hvordan hun kommer videre med sit liv og ud på den anden side. Man kunne bare have givet personerne andre navne, og så havde jeg nok syntes at bogen var bedre end jeg har bedømt den til nu.

Jeg ved ikke hvad jeg mere skal sige om bogen, andet end at man nok ikke altid behøver at få en fortsættelse til alting. Nogle gange er det også bare rigtig fint, selv at sidde tilbage og forestille sig, hvad der kommer til at ske, og det er nok sådan det burde have været i dette tilfælde. Giver det mening? 
Bogen får alligevel tre stjerner af mig, da det var en fin historie, men så var det heller ikke mere end det. 

Har I læst bogen, og hvad synes I om den? :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar