20. august 2016

Udfordring: "Liebster Award"














Jeg er blevet nomineret af søde Rikke og Karina til "Liebster Award", som er en slags award, hvor man nominerer mindre bloggere til at besvare nogle spørgsmål, og skriver et par facts om sig selv, for derefter at nominere nogle andre bloggere, og stille spørgsmål til dem. På den måde kan man hurtigt lære en masse andre blogs at kende på en sjov og nem måde.
Jeg er rigtig glad for at blive nomineret af to så søde bloggere, men da jeg blev nomineret af Rikke først, så er det hendes spørgsmål som jeg vil svare på :) 

Jeg har kopieret reglerne fra Rikkes opslag:

Reglerne er således:
* Tak bloggeren, som nominerede dig.
* Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg (Du kan finde et logo nederst i dette indlæg)
* Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig.
* Skriv 11 selvvalgte facts om dig selv.
* Nominér 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere)
* Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på.


De 11 spørgsmål fra Rikke:

1. Hvorfor startede du en bogblog?
Jeg startede en bogblog fordi jeg har altid været glad for at at læse, og det er en af mine store hobbier. Ved at have en bogblog, kan jeg dele mine tanker om de bøger jeg læser, og selv se tilbage på de gode læseoplevelser. Jeg kan også rigtig godt lide, at jeg kan være med til at inspirere andre til at læse nogle gode bøger, og måske endda nogle som de ikke selv ville have overvejet. 

2. Hvad kan du godt lide ved en bogblog, og hvad skal der være, før at du følger den?
Jeg kan godt lide når bloggeren selv har taget billederne til sin blog. Det gør den mere personlig og troværdig. Derudover synes jeg, at det er dejligt når der kommer et personligt indlæg indimellem alle de bogrelaterede indlæg, så man føler at man kommer til at kende personen bag, endnu bedre. Derfor er jeg også rigtig glad for at jeg er blevet nomineret til denne award, da den lægger op til at skrive noget personligt. 

3. Følger du andre bloggere end dem, der blogger om bøger? Hvis ja, kan du så anbefale nogen?
Ja jeg følger mange forskellige blogs. Jeg kan helt klart anbefale Miriam som blogger om alt fra tøj, dating og neglelak, og så inddrager hun læserne på en rigtig fed måde. Så følger jeg Maria som blogger om blandt andet neglelak. Og så følger jeg også nogle madblogs, og her synes jeg især at Louise er rigtig god til alle mulige forskellige opskrifter, og hun har også selv udgivet en e-bog om tærter, som jeg helt klart kan anbefale :D 

4. Ser du dig selv som være introvert eller extrovert - eller en god blanding?
Jeg er helt klart introvert. Jeg tror dog først at jeg fandt ud af det for 4-5 år siden, inden da, vidste jeg ikke at det var noget man kunne være. 
Jeg har altid fået at vide at jeg skulle sige noget mere i skolen, og til store sammenkomster er jeg heller ikke den der går rundt og mingler med alle de andre. Jeg kan desuden anbefale at læse Anna Skyggebjergs bog Introvert, det var den der fik mig til at forstå at det er okay at være som jeg er. Det er også en god bog, hvis man er ekstrovert, fordi man lærer at forstå hinanden, og hvis man forstår hinandens behov, så bliver man ikke så nemt misforstået. 

5. Hvis du skulle til en fest, hvor temaet var noget litterært, hvor i landet skulle dette så helst foregå?
Umiddelbart tænker jeg England eller Skotland. :) 

6. Yndlings: bøger, serier, film?
Bøger: Hunger Games trilogien, Harry Potter, Alana-serien, Arven fra Lorien-serien, Mig før dig, 
Serier: Pretty Little Liars, Outlander, Merlin, Bones, Criminal Minds, Arrow, Flash, Agents of Shield. Jeg elsker virkelig serier.
Film: Stardust, Captain America, Bourne-serien, A Beautiful Mind, Inception, I Am Number Four, Prinsesse eller ej, Sliding doors, How to train your dragon.

7. Hvis du skulle have en læsemakker i form af et dyr, hvilken slags skulle det så være?
Jeg har allerede en sød læsemakker - min kat Bella.

8. Hvilket fabeldyr finder du mest fascinerende?
Hmm... En føniks måske.

9. Tager du selv billeder til din blog? Begrund dit svar.
Ja det gør jeg. Det kan godt være at jeg ikke er den bedste til at tage bogbilleder, men synes alligevel at det giver noget personligt til bloggen :) 

10. Hvilket sociale medie foretrækker du?
Helt klart Instagram. Jeg deler meget mere derinde end jeg gør på Facebook. 

11. Hvilken bog skal alle læse mindst én gang i livet, hvis det stod til dig?
Harry Potter og de Vises sten. Hvis man skal igang med at læse, vil jeg helt klart sige at man aldrig går galt i byen med den. 


11 Selvvalgte facts om mig


  1. Jeg ELSKER neglelak, og har næsten 200 af dem. 
  2. Når der er sport i fjernsynet eller radioen, siger det mig virkelig intet. Med mindre det er OL, så synes jeg faktisk at det er rigtig sjovt at se :) 
  3. Jeg har boet 10 forskellige steder i mit liv.
  4. Jeg har været spejder i 6 år.
  5. Jeg elsker katte og har altid gjort det. Jeg er ret overbevist om, at min kæreste har reddet mig fra at være en ensom crazy catlady :P 
  6. Jeg er ret god til at lave mad. Fandt dog først ud af det, da jeg flyttede hjemmefra, og min kæreste blev glædeligt overrasket :P haha
  7. Jeg er blevet lyd-snob. Det vil sige at jeg er begyndt at lægge mærke til dårlig akustik og at tv-lyd ikke længere er godt nok - der skal rigtige højttalere til. Dette er min kærestes skyld, for han er virkelig virkelig nørdet med sit anlæg og det har smittet af på mig. Vi har 7 højttalere, 4 subwoffere samt hvide plader på væggene og i loftet.
  8. Jeg har græspollenallergi.
  9. Jeg er meget kræsen når det kommer til drikkevarer. Jeg drikker hverken sodavand, øl, kaffe eller champagne, og vin er jeg ret kræsen med. Det kan godt være lidt besværligt når man er ude og spise. 
  10. Jeg køber alle mine film og serier på Bluray og Dvd. Totalt gammeldags, men jeg elsker det. 
  11. Jeg samler på krus. Jeg har virkelig mange forskellige, og synes det er så hyggeligt at kunne dække et bord med forskellige krus.


Jeg vil gerne nominere: 

Amalie fra Amadittobooks
Ann-Kristine fra Ord fra en bibliofil
Christina fra Ruskjaers Bøger
Kirsten fra Læsehest med fantasy
Lea fra So Many Books
Lea fra Leas Bogunivers
Line fra Forestilling om paradis
Maria fra Bookmeup Scotty
Marie fra Læsehestens
Melani fra Mit liv min blog
Xenia fra Xenias bogblog




Mine 11 spørgsmål til de nominerede:
  1. Hvilke andre interesser har du ved siden af bloggen?
  2. Hvad er dine yndligsblomster? 
  3. Hvor køber du dine bøger henne? 
  4. Vil du helst bo i byen eller på landet?
  5. Hvilken bog synes du, er blevet filmatiseret bedst? 
  6. Hvor vil du gerne hen, næste gang du skal rejse? 
  7. Hvad er din yndligsgenre i bøger?
  8. Hvilken bog glæder du dig i øjeblikket mest til at læse?
  9. Hvis du kunne få lov, hvilken fiktiv person vil du så gerne møde i virkeligheden?
  10. Hvilken webshop er din favorit, og hvorfor? 
  11. Hvilken bog er den dårligste du har læst? 

Jeg håber at de nominerede har lyst til at være med, jeg synes i hvert fald det har været sjovt at svare på spørgsmål og komme op med små facts :) 
 


 



2 kommentarer:

  1. Tusind tak for tagget - det vil jeg besvare rigtig snart :) Det er sådan en fin måde at lære andre bloggere at kende på.

    Jeg har vist fulgt dig længe på Instagram, men ikke kigget så meget rundt på din blog. Det skal helt klart ændres nu, da jeg er vild med de indlæg, som jeg netop har kigget nærmere på :)

    Indtil jeg var 19 (jeg er 27 om små to uger) drak jeg hverken sodavand eller vin. Øl drikker jeg stadig ikke (det smager af gær) og kaffe er jeg også først begyndt at drikke for 3 års tid siden, da jeg flyttede sammen med min kæreste. Han ELSKER kaffe :P

    Jeg elsker også virkelig serier og er storforbruger af Netflix. Måske er Castle noget for dig, hvis du godt kan lide Bones? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt, jeg glæder mig til at læse dine svar :D
      Og tak fordi du vil følge med herinde også :) Jeg har faktisk Castle sæson 1 stående herhjemme, er bare ikke nået til den endnu, men det er fedt lige at få en anbefaling, så jeg kan glæde mig til at komme igang med den :)

      Og hvor er det fedt at høre, at det ikke kun er mig der er kræsen :P Jeg er 26, og tror ikke der er håb for mig med hverken kaffe eller øl.. Men vin, er jeg blevet bedre til gennem årene :P Haha..

      Slet