10. maj 2016

På ønskesedlen #4





Suzanne Collins: The hunger games 1-3
Forlaget Gyldendal skriver:
I ruinerne af det gamle Nordamerika ligger nu landet Panem, som består af tolv distrikter. Hvert år tvinger magthaverne i Panem hvert distrikt til at udvælge en pige og en dreng, som skal deltage i Dødsspillet - den årlige kamp om liv og død på direkte TV.
16-årige Katniss bor sammen med sin mor og lillesøster i det fattigste af alle distrikterne. Den dag hun står frem og frivilligt tager sin lillesøsters plads i Dødsspillet, betragter hun det som en dødsdom. Men Katniss har før haft døden tæt på, og hun er klar til at kæmpe for sit liv.


Hunger Games trilogien står også på min ønskeseddel, selvom jeg allerede har læst dem. Jeg lånte dem på biblioteket for nogle år siden, og var ligesom mange andre, helt vild med den. Derfor håber jeg på at de en dag kan komme hjem og stå på min bogreol, så jeg kan læse dem igen. Så skal jeg bare finde ud af, hvilken udgave jeg ønsker mig mest. Jeg kan bedst lide forsiden på den til højre, men det er en paperback, og jeg er egentlig mest til hardbacks... Det er svært at vælge :P 

Betyder forsiden også noget for jer, når I vælger og køber bøger?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar