7. maj 2016

Anmeldelse: Usynlighed


Titel: Usynlighed

Forfatter: Andrea Cremer & David Leviathan

Forlag: Alvilda



Stephen er vant til at være usynlig. Bogstavlig talt. Han er født sådan. Uset af andre. Forbandet.
Elizabeth ville nogle gange ønske, at hun var usynlig. Så hun kunne slippe for at blive såret. Derfor bliver hun glad, da hendes familie skal flytte til New York. I storbyen er det nemt at forsvinde i mængden. 

Stephen og Elizabeth møder hinanden - og til Stephens store forbløffelse kan hun se ham! Og til Elizabeths store forbløffelse vil hun ses af ham! 
Men da de begynder at nærme sig hinanden, kommer en usynlig verden imellem dem. En verden af gammelt had, ulykkelige skæbner, fortryllelser og forbandelser.
Elizabeth og Stephen har ikke trådt mange skridt, før de må vælge, hvor meget længere de tør gå. Og deres valg vil blive skæbnesvangert. Det er et valg mellem kærlighed og mørke - og mellem liv og død ...

Denne bog faldt jeg over på biblioteket, og da jeg er stødt på Andrea Cremer før, i Nightshade-trilogien, så tænkte jeg at den kunne være god, og så lød den også ret spændende. 
Den første halvdel af bogen var jeg helt vild med. Den var rigtig spændende, og Stephens historie er så spændende, især da Elizabeth kommer ind i billedet - nu er der lige pludselig en, der kan se ham. Historien tager dog en drejning omkring halvvejs i bogen og der kommer mere fokus på Elizabeth. Det er egentlig spændende nok, men jeg synes bare at Stephens historie forsvinder for meget, og det er rigtig ærgerligt. Og så forstod jeg aldrig helt det onde motiv i bogen. Hvorfor skal Stephen være offer for en forbandelse? Det er helt fair at der findes forbandelser, men jeg forstår bare ikke motivet.
Jeg forventede bare noget andet af bogen, som jeg ikke fik, og så bliver man nogle gange skuffet. Øv.  

Afslutningen var jeg bestemt heller ikke begejstret for. Alt skete for hurtigt, og den endte bare slet ikke som jeg havde forestillet mig. Nogle gange fungerer det bare, og andre gange, slet ikke. Det virker til at forfatterne har forsøgt at gøre det virkelig spændende, men det faldt bare fuldstændig igennem, og jeg sad tilbage med en lidt flad fornemmelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar