27. april 2016

Udfordring hos Flyvehjørnet #3

Jeg har før nævnt Flyvehjørnets månedlige udfordring her på bloggen. Det er en udfordring som de søde piger Rikke og Simone kører, og det er så hyggeligt at være med. Denne måned var udfordringen, at anbefale en bog :) 
Jeg synes det er en rigtig god udfordring, fordi man kan få mange gode anbefalinger, og det er jo altid dejligt at få, så man kan udvide sin horisont. 

Jeg har valgt at anbefale to bøger. To bøger som jeg kun har læst en enkelt gang, men som jeg husker ret tydeligt. To bøger, som måske ikke er særlig populære, hvilket også er en god grund til at anbefale dem, så de kan nå ud til flere bogelskere. Jeg tænkte virkelig meget over, hvilke bøger jeg ville fremhæve, og disse kan jeg varmt anbefale.


Første bog er Dragonfly af Julia Golding.


Dragonfly er en rigtig skøn fantasybog. Jeg læste den på en dejlig ferie, så den bringer bare mange gode minder frem. Den er fyldt med romantik, krig og forskellige kulturer, og den er skrevet rigtig godt og spændende, og tror ikke man bliver skuffet, hvis man læser den :)


Den anden bog er Blomsternes hemmelige sprog af Vanessa Diffenbaugh.


Jeg fik denne bog i gave af en af mine venner, fordi jeg elsker blomster :) Bogen handler om pigen Victoria, som ikke har haft det nemt igennem barndommen. Hun ved meget om blomster, og lærer hvordan man kan bruge blomsterne som en måde at udtrykke sig på. Hver slags blomst har nemlig en særlig betydning, og det har Victoria lært at bruge. Det er en meget rørende bog, og så har den jo den fineste forside :D 


Hvilke bøger kan I anbefale? :) 

1 kommentar:

  1. Hej Mette. Det er sjovt du nævner den bog, for jeg har selv læst den for mange år siden :) Det havde jeg helt glemt igen. Knus fra Mor

    SvarSlet