1. marts 2016

På ønskesedlen #2



Jeg har allerede vist jer to af de bøger, som jeg ønsker mig for tiden, og selvom der er mange bøger jeg gerne vil læse, så har jeg her valgt yderligere to, som står højest på ønskesedlen for tiden :)


Nicole Boyle Rødtnes: Ilttyv #1 Over sløret

Forlaget Alvilda skriver:
"Mit løb tærer på ilten, og smagen af jern i munden bliver stærkere og stærkere. Den lægger sig som en hinde på min tunge. Hvis jeg ikke får fat i mere ilt snart, dør jeg …"
I en dyster fremtid koster hvert åndedrag penge. Kun de rige har råd til kvalitetsilt, som den der fandtes før katastrofen. De fattige må nøjes med dårligere ilt, der langsomt gør dem syge.
Troy og Shay kæmper for at overleve, men da Shay bliver fængslet under falske anklager og ikke har råd til at betale ilten i fængslet, bliver de begge tvunget ud i en livsfarlig alliance …

Over sløret har jeg hørt virkelig godt om, så den håber jeg virkelig jeg får hjem på hylden en dag. Og så er det jo lidt sejt at det er en dansk forfatter.




Kerstin Gier: Rubinrød 
Forlaget Turbine skriver:
Det er hårdt at leve i en familie med mange hemmeligheder. Det meneri hvert fald den 16-årige Gwendolyn Shepherd, der må finde sig i lidt af hvert fra de kvindelige slægtninge, hun deler hjem med.
En dag føler hun sig pludselig svimmel, og kort efter befinder hun sig i London i starten af det forrige århundrede! Her går det op for hende, at hun er familiens største hemmelighed.
Langsomt forstår Gwendolyn, at hun - som en af de få - har arvet familiens særlige gen. Et gen, der betyder, at hun kan rejse i tiden. Men ikke nok med det. Hun er også udvalgt til at bringe fortiden i orden med hjælp fra den snobbede, arrogante, langhårede Gideon! Modvilligt begiver de to sig ud på et fantastisk eventyr, hvor Gwendolyn erfarer, at modsætninger tiltrækkes på tværs af tid, og at fortiden ikke altid er, hvad den giver sig ud for at være ...
Rubinrød er første bind i fantasytrilogien om Gwendolyn og Gideons romantiske tidsrejseeventyr. Trilogien er blevet en gigantisk international succes. Den er oversat til mere end 30 sprog og solgt iover 2,5 millioner eksemplarer. De to første bind, Rubinrød og Safirblå,er allerede filmatiseret, og den tredje og sidste film, Smaragdgrøn,er på vej.
Den tyske succesforfatter Kerstin Gier har flere voksen- og ungdomsromaner på bestsellerlister bag sig, men det romantiske fantasydrama om den nutidige Gwendolyn, der pludselig bliver kastet hovedkulds ud i at skulle rejse på tværs af tid - med alt hvad det fører med sig af uforberedte møder med fortiden, uopklarede familierelationer, prangende parykker og rokokokjoler og ikke mindst komplicerede forelskelser - har skabt en international fanskare, ingen havde forudset.

Denne bog har jeg også hørt så meget godt om, og den lyder vildt spændende! Og så gør det jo ikke noget, at forsiden også er pæn. :D


Hvad ønsker I jer af bøger for tiden? 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar