7. marts 2016

Anmeldelse: Arven fra Lorien #3 - Nummer Ni rejser sig

Titel: Nummer Ni rejser sig

Forfatter: Pittacus Lore

Forlag: Tellerup

★★

John, Nummer Fire, har reddet Nummer Ni fra de brutale mogadorianere, men han har mistet sin bedste ven, Sam. John er nu splittet mellem loyaliteten over for Sam og Gardernes mission på Jorden. Nummer Ni derimod er irriterende selvsikker og målrettet, og deres samarbejde er fuld af konflikter og magtkampe.

I Spanien er det lykkedes Seks at finde Nummer Syv, Marina, sammen med Nummer Ti, Ella, og hendes cêpan.
I stedet for at tage tilbage til USA beslutter de sig for at rejse til Indien for at finde endnu et medlem af Garden.

Uuh, jeg synes virkelig denne bog var spændende. I USA følger vi Ni og John, og det var sjovt at lære Nummer Ni at kende, selvom han godt kunne være ret irriterende i starten. Dog synes jeg at han gav bogen et frisk pust som den bestemt ikke blev dårlig af. John synes at Ni er temmelig irriterende, men de er også meget forskellige og ser forskelligt på tingene.
I Spanien og senere Indien, følger vi Seks, Marina, Ella og hendes cêpan, hvor de forsøger at finde endnu et medlem af Garden. Her får vi både fortalt historien fra Seks og Marinas synsvinkel. Det fungerede egentlig fint, men sommetider blev man i tvivl, om det var Seks eller Marina, der fortalte, så derfor har det på nogle områder været unødvendigt at skifte mellem dem, synes jeg. Det var dog også rart at få historien fortalt af Seks, så man kunne lære hende bedre at kende, og forstå hendes følelser og handlinger bedre.

Det var spændende at komme dybere ind i det, der foregår med både Gardernes evner hver især, og med mogadorianerne og USA's regering, og jeg fik bare lyst til at læse mere, for at finde ud af, hvordan det hele hænger sammen. Desværre er bog nummer fire ikke udkommet på dansk endnu, men Tellerup skriver på deres hjemmeside, at den udkommer d. 18. maj. Det glæder jeg mig til :D