18. februar 2016

Anmeldelse: Nightshade #3 - Blodrose


Titel: Nightshade - Blodrose

Forfatter: Andrea Cremer

Forlag: Tellerup

★★☆☆☆


Han bøjede sig ned og hviskede i mit øre. "Der er noget jeg altid har været bange for ..." "Hvad er det?" Hviskede jeg. Hans stemme knækkede over: "At du al ... aldrig vil være i stand til at elske mig. Rigtigt."

Calla er ved at finde sig til rette hos Søgerne, og hun er med til at få fat i de sidste dele til Elementernes Kors. 

Men Calla bliver hele tiden i tvivl om hvem hun virkelig elsker, og hvem hun i sidste ende skal vælge til mage. Hvis de da altså overlever ...


I Blodrose starter vi, hvor Ulveskæbner sluttede. Calla er genforenet med sit Kobbel, og jagten på Elementernes Kors er for alvor i gang, så Shay kan sætte en stopper for Bosque Mar.

Der sker meget mere i denne bog end i den forrige, hvilket er skønt! Jeg sad flere gange om aftenen, hvor jeg lige måtte læse et par sider mere, fordi den var så spændende. Der var dog også en episode med Logan, hvor jeg ikke helt forstod, hvorfor Vogterne gjorde som de gjorde, for de var trods alt i krig, og spændingen blev derfor afsluttet ret hurtigt her.

Det var rigtig skønt at Calla fandt ud af mere om sig selv, og sine følelser, og dermed satte sig selv mere i respekt, både over for Shay og Ren, men også over for Søgerne. Det var ret sejt når man også tænker på, at hun hele sit liv har haft andre til at planlægge det for hende.

Shay er stadig irriterende og hans historie synes jeg faktisk er lidt intetsigende. Altså bortset fra at han er Scion. Ren derimod, er meget mere sympatisk end han før har været og hans historie, synes jeg, er mere spændende. Dog undrede det mig, at han faldt så godt ind i sin nye rolle hos Søgerne.

Grunden til at bogen kun får to stjerner er, at jeg bestemt ikke var fan af slutningen. Det var en dårlig slutning på bogen, og en dårlig afslutning af hele trilogien. Øv, jeg var virkelig skuffet og frustreret. Forstår virkelig ikke, hvorfor den skulle ende sådan? Bog 1 var virkelig god, så jeg forventede allerede der, at den ikke ville skuffe, men der tog jeg fejl.

Hvad synes I om bogen og serien generelt? Er det kun mig, der blev skuffet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar