Anmeldelse: Nightshade #1 - Natskygger

10848220

Titel: Nightshade - Natskygger

Forfatter: Andrea Cremer

Forlag: Tellerup

★★★☆☆

Jeg listede hen mod drengen.Han stønnede tungt, og hans ansigt var fortrukket af smerte og rædsel. Bjørnens kløer havde revet dybe flænger i hans lår og bryst, og blodet flød stadig fra sårene. Det var en dreng på min egen alder: sytten, måske atten år gammel. Jeg kan ikke lade ham dø … Men Det vil betyde. at jeg vil bryde med Vogternes love …Jeg skiftede skikkelse uden at tænke over det. Drengen spærrede øjnene op, da den hvide ulv, der havde betragtet ham, ikke længere var et dyr, men en pige med gyldne øjne og hvidblond hår.

Jeg købte hele trilogien da jeg var på Bogforum sidste år, da jeg stod og kiggede længe på dem, og derefter fik dem anbefalet af en anden på standen, så den har jeg været meget spændt på at læse.

I bogen følger vi pigen Calla, som er Kriger - hun kan forvandle sig til en ulv. Hun redder drengen Shay fra en bjørn, og kommer dermed til at forvandle sig foran ham - dagen efter starter han på hendes skole, hvilket ikke er super godt for Calla, da ingen mennesker må vide hvad hun er.

Calla skal giftes med sin forudbestemte mage Ren, og dagen kommer tættere og tættere på. Calla har altid tænkt at det var meningen med hendes liv, og at der ikke var noget hun kunne gøre ved det. Hun lærer dog Shay bedre at kende, og bliver pludselig i tvivl om hele sin eksistens. Dette påvirkes især af at Shay har fundet en bog som de læser i sammen.Derefter sker der mange ting, og Calla er virkelig i vildrede over hvad hun skal gøre.

Jeg kunne virkelig godt lide Calla. Ren var jeg ofte meget irriteret på og så alligevel ikke, og Shay var kun irriterende. Faktisk havde jeg en teori gennem det meste af bogen, om at Shay spillede skuespil, og meget af det han sagde og gjorde virkede mærkeligt og påtaget. Næsten som om han håbede på et bestemt udfald. Det fik jeg dog hverken be- eller afkræftet, men det kan jo være at jeg finder ud af det i en af de næste bøger. Hvis ikke det er tilfældet, så synes jeg egentlig bare at han er en virkelig irriterende person.Jeg glæder mig til at læse fortsættelsen og se, hvad der nu skal ske.

Bogen har fået tre stjerner da den var spændende og jeg var helt vild med Calla. Det trak dog ned at Shay og Ren var så irriterende, og at der var SÅ mange forskellige navne man skulle forsøge at holde styr på.